piątek, 12 lipca 2013

TOREBKA DLA DZIEWCZYNKI - TUTORIAL CZ.1

Już od dawna nosiłam się z zamiarem zamieszczenia tutorialu pokazującego jak uszyć torebkę. Wielokrotnie prosiliście o to na blogu i w mailach, więc czas wziąć się do roboty :-)

Mam nadzieję, że będzie dla Was czytelne. W razie problemów piszcie - doprecyzuje, wytłumaczę itp. Jednym słowy służę pomocą :-)

CZĘŚĆ 1

Ja torebeczki szyję najczęściej ze starych jeansów i innych sztywnych materiałów ( materiał zewnętrzny) i bawełny ( materiał wewnętrzny)
Torebeczki szyję w 2 rozmiarach: dla małych dziewczynek i dla większych ( tak ok od 6 lat)
Poniżej zaprezentuję rozmiar dla starszych dziewczynek, ale oczywiście mogą ją nosić wszystkie panie ( taki rozmiar np. uszyłam mojej teściowej i jest idealny)


Przygotowujemy sobie
- 3 jednakowe prostokąty z jeansu o rozm. 21cm/25 cm
- 3 jednakowe prostokąty z bawełny rozm. 21cm/25 cm
- 2 jednakowe prostokąty z jeansu na boki torebki rozm. 21cm/7,5 cm
- 2 jednakowe prostokąty z jeansu na boki torebki rozm. 21cm/7,5 cm
- jeden element z jeansu na spód torebki rozm. 25 cm / 7,5 cm
- jeden element z jeansu na spód torebki rozm. 25 cm / 7,5 cm
- jeśli chcemy zrobić kwiatka to 2 kółka
- kawałek rzepu
- taśma nośna o dł 1,70 cm
- kółka do przyczepiania taśmy nośnej oraz regulator
- oczywiście nici itp.

tak wyglądają przygotowane prostokąty:
 
 
 
 
 kółka wykrajam najczęściej jakąś szklanką lub kubkiem ( najczęściej wykrajam od razu 2 szt.)


 Nadepnie spinamy boki do większego elementu, przeszywamy zostawiając z jednej strony ok 1 cm





 tak ma na zostać - jakby nie zszyte do końca
 


Następnie przyczepiamy i zszywamy drugą stronę, też zostawiając po tej samej stronie nie zszyte do końca 




 Ja podczas szycia któregoś z boków dodaję jeszcze swoją metkę


 

 
 W ten sposób mamy zszyte element bez spodu ( zauważcie że wszystkie szwy nie doprowadziłam do końca)

 a tak wygląda od środka wszyta metka
 
 Teraz możemy przyszyć spód podszewki, przyczepiamy i zszywamy, pozostawiając również nie zszyte do końca ok 1 cm, jednak tym razem z każdej strony


 nie wiem czy dobrze to widać na zdjęciu - chodzi o to że jak zostawimy ok 1 cm, lepiej nam będzie wszystko pozszywać


 tak samo robimy z druga stroną

 
 i zostają nam tylko krótkie strony, bowiem zostały nam takie "dziurki"

 
 
 zszywamy teraz całość jak leci - w zaznaczonym miejscu ołówkiem, już nic nie zostawiając. Dzięki temu że nie zszyliśmy do końca, materiał będzie się nam ładnie układał ( nie będzie się ciągnął) i ładnie się nam ułoży



 tak samo z drugiej strony
 
 i już mamy zszytą podszewkę, która już zaczyna przypominać torebkę
 



cdn :-)

4 komentarze:

  1. świetnie pokazane :-) czekam na ciąg dalszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super! Może w końcu moja maszyna dzięki Tobie mnie polubi! Bardzo się cieszę, że przygotowujesz ten kurs, bo Twoje torebki są przepiękne! Jak tylko znajdę trochę czasu, to zabieram się do dzieła :) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne twoje torebeczki mam u siebie w domu :) teraz popatrzę jak sa tworzone

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, może mi się uda :))

    OdpowiedzUsuń